Oto konkretny poradnik "Strategia działania na FB w 10 krokach"

Wierzę, że może pomóc Tobie w pozyskiwaniu partnerów do marketingu sieciowego jeśli swoje działania prowadzisz na Facebook:

1. Określ swoją grupę docelową

Przed rozpoczęciem działań w marketingu sieciowym na Facebooku ważne jest, aby określić, kto będzie Twoją grupą docelową. Musisz wiedzieć, kim są Twoi potencjalni klienci i partnerzy biznesowi, jakie są ich potrzeby i oczekiwania. Zastanów się, jakie cechy powinny posiadać osoby, które chcesz zaprosić do swojego biznesu, np. zainteresowania, wiek, lokalizacja. Następnie zbuduj profil Twojego idealnego partnera biznesowego i kieruj swoje działania do tej grupy docelowej.

2.Buduj swoją markę osobistą

Twoje konto na Facebooku powinno prezentować Twoje umiejętności, doświadczenie i sukcesy w marketingu sieciowym. Ważne jest, aby wykorzystać zdjęcie profilowe i okładkę, które będą odzwierciedlać Twoją osobowość oraz profesjonalizm. Treści jakie zamieszczasz, powinny skupiać się na pomocy innym, dostarczaniu wartościowych informacji i rozwiązaniu problemów Twojej grupy docelowej. Publikuj posty, które dają wiedzę i pomagają ludziom, a jednocześnie pokazują Twoją wiedzę i kompetencje w dziedzinie, w której działasz. Jeśli się dopiero uczysz, pokaż, że uczestniczysz w szkoleniach, że pracujesz nad rozwijaniem swoich umiejętności. Dziel się swoją historią – Twoja historia jest unikalna i może inspirować innych. Podziel się swoim doświadczeniem, motywacją i sukcesami, aby zbudować zaangażowanie i zainteresowanie Twoim biznesem

3. Zamieszczaj wartościowe treści

Możesz publikować posty na temat swojego biznesu, udostępniać ciekawe artykuły ze świata MLM, historie ludzi sukcesu, zamieszczać zdjęcia i wideo, a także prowadzić transmisje na żywo. Niech biznes będzie tematem przewodnim ale przeplataj te informacje biznesowe, z prywatnymi postami z Twojego życia poza biznesem – nie jesteś robotem. Nie bój się pokazać urywki z życia prywatnego, Twoi odbiorcy lubią widzieć po drugiej stronie człowieka, taką samą osobę jak oni sami.

4. Budowanie relacji, zawieranie nowych znajomości

Relacje są kluczowe w marketingu sieciowym na Facebooku. Ważne jest, aby zbudować pozytywne relacje z Twoją grupą docelową, słuchać ich potrzeb i oczekiwań oraz angażować się w interakcje na ich profilach. Reaguj z entuzjazmem na komentarze pod swoimi postami, nie bądź obojętny. Wchodź na profile osób, które u Ciebie się angażują i zrewanżuj się tym samym – daj serducha, lajki, napisz konstruktywny komentarz, pochwal… Wybrane osoby, które pasują do Twojej grupy docelowej  – zapraszaj do grona swoich znajomych, dzięki czemu zwiększysz swoje zasięgi i trafisz do innych nowych osób, im podobnych.

5. Zaproszenia do biznesu

Zapraszaj ludzi do swojego biznesu, ale pamiętaj o tym, aby robić to w sposób profesjonalny i nie nachalny. Nie bombarduj swoich znajomych codziennie z prośbami o dołączenie do Twojego biznesu. Staraj się to robić bardziej “miękko” a więc nie szafuj linkami bezpośrednio do rejestracji ale niech Twoje zaproszenie będzie raczej zachętą do bliższego zapoznania się z tematem, poznaniem bliżej tego co robisz i dlaczego to robisz.

6. Szkolenia i wsparcie

Pokazuj się jako lider w marketingu sieciowym. Jak najszybciej zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętności, którymi możesz się dzielić ze swoimi partnerami oferując im szkolenia i wsparcie, po dołączeniu do Twojego zespołu. Możesz prowadzić szkolenia online, rozmowy indywidualne lub grupowe, aby pomóc swoim partnerom osiągnąć sukces w biznesie sieciowym. Dziel się tym na swoim profilu – ludzie chcą dołączać do liderów, do osób kompetentnych, które są w stanie im zaoferować coś więcej niż tylko link do rejestracji

7. Budowanie listy kontaktów

Lista kontaktów to podstawa sukcesu w marketingu sieciowym. Stwórz listę kontaktów, którą będziesz regularnie aktualizować i z której będziesz czerpał potencjalnych klientów i partnerów. Nie musisz od razu porywać się na budowanie stron przechwytujących, tworzenie formularzy i kolejki wiadomości. To nie o to chodzi. Ale warto założyć sobie prosty plik, np w arkuszach Google, w którym będziesz zapisywał wszystkie kontakty – osoby, z którymi rozmawiałeś o swoim biznesie. Z czasem zyskasz potężna bazę osób, do których możesz ponownie odezwać się w sprawie biznesu i współpracy.

8. Regularność działania

Regularność to klucz do sukcesu w marketingu sieciowym na Facebooku. Postaraj się publikować wartościowe treści regularnie, odpowiadać na komentarze i wiadomości, oraz angażować się w dyskusje na profilach innych osób. Nic tak nie zabija Twojego profilu i nie przekreśla Twojej pracy, jak brak regularności i długie przerwy w zamieszczaniu postów. Pamiętaj, że wiele osób cały czas Cię obserwuje, wielu osobom podoba się Twój biznes i to co robisz ale jeszcze nie do końca są pewne czy jesteś odpowiednią osobą, do której chcą dołączyć. Obserwując Cię, mówią “sprawdzam” i patrzą, czy wytrwasz, czy jesteś konsekwentny, czy się rozwijasz, jakie masz efekty…. Nie zawiedź ich – pisz regularnie, wytrwaj.

9. Cierpliwość i wytrwałość

Marketing sieciowy na Facebooku wymaga czasu i wysiłku. Sukces w MLM to nie zalanie chińskiej zupki wrzątkiem i odczekanie 3 minuty 😉 Bądź cierpliwy i wytrwały i w swoich działaniach. Własny rozwój, nabywanie nowych umiejętności i kompetencji, systematyczne działania, budowanie swojej marki, wartościowe treści i relacje, oraz zapraszanie ludzi do Twojego biznesu przyniosą efekty. Tu nie ma pytania: CZY? Jest tylko pytanie: KIEDY? Daj sobie czas, MLM to nie wyścig, szczególnie jak jest to biznes, którego dopiero się uczysz.

10. Używaj narzędzi Facebooka

Facebook dostarcza Ci narzędzi, które mogą pomóc w marketingu sieciowym. Możesz utworzyć grupę tematyczną, na której będziesz publikować wartościowe treści, prowadzić dyskusje i budować relacje z Twoją grupą docelową. Dzięki temu budujesz społeczność, z którą na bieżąco masz bardzo łatwy kontakt. Możesz również korzystać z opcji Facebook Live, aby prowadzić transmisje na żywo, które dadzą Ci większe zasięgi a więc dotrzesz do szerszego grona potencjalnych klientów, czy partnerów do swojego biznesu. Oczywiście masz do dyspozycji również opcję płatnych reklam, aby dotrzeć do dziesiątek, czy setek tysięcy odbiorców. Pamiętaj tylko, że Facebook nie lubi się z MLM – dlatego wymaga to już odpowiednich umiejętności więc lepiej płatną reklamę zlecić specjalistom, by uniknąć zablokowania konta.

Pozyskiwanie partnerów do marketingu sieciowego na prywatnym profilu Facebook to proces, który wymaga czasu, cierpliwości i wytrwałości.
Ważne jest, aby określić swoją grupę docelową, budować relacje i dawać wartościowe treści oraz robić to systematycznie przez dłuższy czas.
 
Pamiętaj, że sukces w marketingu sieciowym na Facebooku zależy od Twojego zaangażowania i profesjonalizmu.
Same działania, to co potrzebujesz robić każdego dnia, to tak naprawdę proste rzeczy, które szybko opanujesz.

 

Klucz tkwi w systematyczności oraz pracą nad sobą, nabywaniem nowych kompetencji, wzmacnianiu własnej marki osobistej.

Wtedy ludzie, którzy Cię obserwują zechcą dołączyć właśnie do Ciebie, niezależnie od tego jaki biznes robisz.

 

Cieszę się, że jesteś 🙂 Skomentujesz?