Dlaczego warto zbierać adresy email?

 

 

Zbieranie adresów email to nic innego jak budowa własnej listy mailingowej, a więc własnej bazy danych zawierającej adresy email.

Pamiętaj proszę tylko o jednym. Za każdym maile, który masz w swojej bazie stoi człowiek. Człowiek, który ma swoje marzenia, aspiracje ale i problemy, które napotyka na swojej drodze. Człowiek, który ma swoje cele i aspiracje, człowiek który często potrzebuje od Nas pomocy, by móc je zrealizować i w pełni cieszyć się życiem.

To jest bardzo ważne!

Owszem, z technicznego punktu widzenia, jest to lead, rekord w bazie, kolejny email… Ale nie zbudujesz biznesu „na rekordach”, „na leadach”, na mailach”.
Biznes zbudujesz na relacjach, które wypracujesz, jeśli umiejętnie będziesz wykorzystywał swoją bazę mailingową i dawał wartość ludziom stojącymi za tymi emailami.

To jest klucz.

Dlatego zawsze gdy tworzysz treść swoich wiadomości do listy – pamiętaj o tym, bo to bardzo pomoże zarówno Tobie, jak i Twoim Odbiorcom, którzy docenią takie działania i odwdzięczą się korzystając z Twoich produktów, czy usług.
To taka mała ale myślę, że bardzo ważna dygresja ?

Wracajmy więc do głównego tematu…

 

Dlaczego budowa listy mailingowej jest ważna? Dlaczego warto budować listę mailingową?

 

 

Zbierając adresy email, budując swoją listę mailingową, tworzysz dla siebie niezależne źródło komunikacji z osobami, które zapisując się na Twoją listę dały Ci jasny sygnał, że treści, materiały, szkolenia, które tworzysz są dla nich interesujące.
To bardzo silny mechanizm, który pozwala Ci mieć nadzieję, że takie osoby wcześniej czy później mogą stać się Twoimi Klientami.

Nie zawsze to się stanie od razu.
Czasami takie osoby wymagają czasu, by dojrzeć do takiej decyzji zakupowej, a czasami to jest po prostu „proza życia”.
Twój produkt im się podoba, chciałyby go mieć, chciałyby z Twojego produktu skorzystać ale zwyczajnie w chwili jak trafili na Twoją ofertę ich na to nie stać.
Nie mają TERAZ pieniędzy.

Co nie oznacza, że ten stan będzie trwał wiecznie.
Bardzo często będziesz doświadczał sytuacji, że osoby z Twojej listy zrobią pierwszy zakup po roku, czy nawet po kilku latach – gdy kolejny raz ponowisz skierowaną do nich ofertę.

Co więcej. Taka osoba z listy, z którą cały czas budujesz i podtrzymujesz relacje poprzez wartościowe treści, które jej dostarczasz – może być Twoim wielokrotnym Klientem!
I to jest genialne!

 

Raz zapisana na listę mailingową osoba, może wielokrotnie kupować Twoje produkty!

Porozmawiajmy więc teraz chwilę o korzyściach, jakie niesie ze sobą budowa własnej bazy mailingowej.
Powodów dla których warto to robić jest naprawdę dużo ale pozwól, że skupię się na tym, jakie są wg mnie

 

3 główne powody, dlaczego warto budować listę mailingową?

 

 

Oczywiście to tylko moja subiektywna ocena, być może Ty wymieniłbyś 3 zupełnie inne powody i to też będzie OK ?
Ale jeśli zechcesz – poznaj moje powody, które być może dla Ciebie również będą wartościową wskazówką i zmobilizują Cię do budowania swojej bazy kontaktów.
A więc lecimy…

  1. Budując własną listę mailingową, zyskujesz niezależność.

Własna to lista – to własny kanał komunikacji, niezależny od Facebooka, Google, Youtube, czy innych gigantów w branży
Mając własną bazę adresów email, uniezależniasz się od chociażby kaprysów Facebooka i ciągłych zmian algorytmów, regulaminów, obostrzeń uderzających w docieralność do Twojej społeczności.
Do społeczności, którą nikt inny tylko Ty zgromadziłeś i przyciągnąłeś do siebie, a okazuje się, że nie jesteś w stanie do nich wszystkich docierać ze swoim przekazem, bo Facebook drastycznie ogranicza zasięgi Twoich postów.

Sprawiedliwe?
NIE.

Ale nie masz na to wpływu.
A co gorsza, możesz nawet dostać bana – czasem nie do końca uzasadnionego i tak naprawdę niewiele z tym możesz zrobić.
Z dnia na dzień Twoja – czasem wieloletnia praca – może zostać stracona, a Ty zostajesz z niczym i musisz zaczynać od ZERA.

Mając własną listę mailingową – tylko Ty decydujesz o tym, kiedy, z kim i jak będziesz się komunikować.

Nawet, gdyby nie było więcej korzyści – ten jeden argument jest na tyle istotny, że już jasno wskazuje, że warto iść tą drogą, że warto, a wręcz z biznesowego punktu widzenia – budowanie listy mailingowej jest koniecznością, by Twój biznes mógł optymalnie się rozwijać i byś Ty mógł czuć się bezpiecznie z punktu widzenia dotarcia do swojej społeczności, którą zbudujesz i z którą będziesz mieć zapewniony kontakt poprzez adres e-mail.

  1. Budując listę mailingową oszczędzasz pieniądze

Być może nie jest to coś, z czym do tej pory kojarzyłeś budowanie list.
Może nawet było tak, że raczej budowanie listy mailingowej postrzegałeś jako dodatkowe wydatki, koszty na które Cię nie stać.

Powiem tak. Jest dokładnie odwrotnie.

 

Nie stać Cię na to, by nie budować listy mailingowej.

Nie tylko z powodu niezależności ale również z powodu tracenia pieniędzy jeśli jej nie budujesz.
No bo tylko pomyśl.

Wydajesz pieniądze na reklamę aby pozyskać klienta na swoje produkty.
Pomijając już fakt, na ile efektywna będzie Twoja reklama i czy zyski przekroczą budżet reklamowy, to pozostaje kwestia osób do których reklama dotarła, osób które kupiły  i osób, których zainteresowała reklama ale nie dokonały zakupu.

O ile pozyskasz dane osób, które zrobiły zakup i coś później możesz z tym zrobić, by ponowić kontakt w późniejszym terminie, to jeśli chodzi o osoby TYLKO zainteresowane – jesteś PRZEGRANY, jeśli nie masz mechanizmów, które „przejmą” po drodze ich dane kontaktowe.

Wydałeś na dotarcie do nich „kupę kasy”, a nic z tego nie masz.
Widziały Twoją ofertę, może nawet im się podobała ale z jakiegoś powodu, o którym nie masz obecnie pojęcia – nie dokonały zakupu.

Uwaga!

Takich osób, które wejdą na Twoją ofertę i nie kupią, jest szacunkowo – i tu dużo się nie pomylę – ok. 98 na 100!

Czy nie byłoby dobrym pomysłem móc się z nimi ponownie skontaktować?

Już RAZ przecież wydałeś swoje ciężko zarobione pieniądze na to, by do nich dotrzeć.
To się nie tylko udało ale są to już osoby wstępnie wyselekcjonowane, które się Twoją ofertą zainteresowały i rozważały zakup! Jak nic z tym nie robisz – musisz ponownie, po raz kolejny wydać swoje pieniądze by do nich dotrzeć!

W wielu przypadkach, do tych samych osób!
Tu właśnie tracisz swoje pieniądze!

Rozumiesz już zapewne, dlaczego mówię o tym, że budując listę mailingową  tak naprawdę oszczędzasz swoje pieniądze!

 

 

  1. Rozwijając swoją listę mailingową możesz budować bardziej trwałe relacje

Na koniec chcę ponownie wrócić do tego, że Twoja baza to nie tylko leady i rekordy ale przede wszystkim LUDZIE.
I to jest niesamowita wartość.

Stąd wzięło się powiedzenie, że lista mailingowa to ZŁOTO INTERNETU!

Bo ta prawdziwa, ZŁOTA wartość listy bierze się z LUDZI, do których masz kontakt.

Właśnie dlatego – odpowiednio dbając o swoją bazę – dzieląc się z nimi swoją wiedzą, pomagając im realizować ICH WŁASNE cele i marzenia – wykraczasz dalece poza suche liczby.
Dzięki liście mailingowej jesteś w stanie budować długofalowe relacje, które w perspektywie czasu przekładają się na konkretne pieniądze.

Relacja poprzez email, poprzez treści jakie zawierasz w wiadomościach, poprzez materiały video, do których kierujesz staje się z czasem bardzo osobista.
Można nawet użyć stwierdzenia, które nie będzie nadużyciem, że staje się w niektórych sytuacjach wręcz intymna.
Absolutnie, nie w seksualnym tego słowa znaczeniu ale takim czysto ludzkim.

Docierasz bowiem i zwracasz się w swoich wiadomościach bezpośrednio do osoby, która podała Tobie maila.
Osobistego.
Do siebie.

Twój Odbiorca jak zechce, jak potrzebuje, może Tobie na nią odpowiedzieć, może podzielić się swoimi przemyśleniami na dany temat i to jest relacja tylko między Nim, a Tobą.
Nie odpowiada w publicznym komentarzu pod postem.

Pisze do Ciebie – osobiście.
To sprawia, że często dzieli się rzeczami, z którymi nigdy nie wyszedłby „przed szereg” na forum publicznym.
I to jest ogromna wartość, jaką możesz otrzymać budując swoją listę mailingową i dbając o relacje ze swoimi Odbiorcami.
I to właśnie te relacje przekładają się na Twoją sprzedaż!

Wiele badań potwierdza znacznie wyższą konwersję kontakt – sprzedaż poprzez listę mailingową, niż np. w telemarketingu czy przez reklamę na FB.
Oczywiście, aby tak się stało, trzeba o taką listę dbać i odpowiednio się z nią komunikować.

Ale to już temat na osobny artykuł.
W tym artykule to już wszystko.
Mam nadzieję, że znalazłeś w nim coś wartościowego dla siebie.

Jeśli tak – będzie mi niezmiernie miło, jak znajdziesz chwilę na krótki komentarz pod tym wpisem lub udostępnisz go na swoim profilu.
Dzięki temu więcej osób dla których on również może być wartościowy – będzie miało okazję się z nim zapoznać.

Miłego dnia ?
a jeśli….

Chciałbyś jeszcze rzucić okiem
>>> to ZAPRASZAM  >>> na mój artykuł, z którego dowiesz się  “Jakich narzędzi potrzebujesz do budowy listy i z jakich narzędzi ja korzystam?”

Cieszę się, że jesteś 🙂 Skomentujesz?