Zastanawiasz się być może czasami nad tym, jak to się dzieje, że zaraz po zapisie na listę otrzymujesz wiadomość z interesującą Cię treścią lub linkiem do pobrania jakiegoś e-booka?
Czy ktoś tam “po drugiej stronie” cały czas czeka, aż ktoś nowy się zapisze i natychmiast wysyła maila?

Oczywiście, że nie 😉
Tak działa automatyczna kolejka wiadomości, które zostały raz napisane i ułożone w pewien logiczny ciąg, by osoba na liście mailingowej mogła w ustalonych odstępach czasowych otrzymywać interesujące ją treści.

Jeśli autoresponder umożliwia jeszcze personalizowanie takich wiadomości, a więc automatyczną odmianę czasowników w zależności, czy wiadomość ma otrzymać kobieta, czy mężczyzna – oraz mamy możliwość zwracania się po imieniu do Odbiorcy – to rzeczywiście otrzymując taką wiadomość, trudno się oprzeć wrażeniu, że przed chwilą ktoś usiadł i specjalnie ją do mnie napisał 😉

Możliwość utworzenia takiej kolejki wiadomości, po pierwsze nie tylko pozwala nam budować relacje z Odbiorcą naszych maili, ale również niesamowicie usprawnia naszą pracę.
Nie musimy pamiętać o tym, komu jaką wiadomość już wysłaliśmy, kto od nas dostał, a kto nie konkretną ofertę.
Nie zabiera nam to już czasu i wyklucza możliwość pomyłki.

Raz ustawiamy kolejkę maili i nasi Odbiorcy, w określony przez nas dzień po zapisie naszą listę, otrzymują pierwszą, drugą, trzecią… i kolejną wiadomość, mając poczucie, że to my bezpośrednio z nimi korespondujemy.

A jak wiadomo, nie tylko w biznesie – czas to pieniądz, więc warto z takiej automatyzacji swojego biznesu skorzystać, gdyż podnosi to jakość obsługi i skuteczność naszych działań marketingowych.

strony przechwytujące

Jak więc utworzyć i ustawić taką kolejkę wiadomości w naszym autoresponderze?

Jak za chwilę zobaczysz, to również jest bardzo proste i zajmuje niewiele czasu.
Oczywiście warto wcześniej przygotować sobie treści kilku wiadomości, które chcielibyśmy w takiej kolejce umieścić.
Ale tworzenie odpowiednich treści, które z jednej strony będą chętnie czytane przez Twoich Odbiorców, a z drugiej strony, będą budowały i umacniały relacje, wzmacniając w nich chęć skorzystania z Twojej oferty – to obszerny temat na osobny poradnik.

Przechodzimy do naszego autorespondera i kolejki wiadomości.
Niezależnie z jakiego autorespondera korzystasz, proces będzie bardzo zbliżony.

Na początek, musimy wejść w tryb edycji naszej konkretnej listy mailingowej, do której chcemy dodać wiadomość.
W moim autoresponderze Netsendo klikam w logo (pole 1) i pokazuje mi się zestawienie moich list mailingowych, z których wybieram konkretną listę (pole 2).

listy mailingowe w netsendo
Jeśli nie masz jeszcze listy, musisz ją najpierw utworzyć.
Jak to zrobić, masz w artykule “Jak utworzyć nową listę do autorespondera?”

W Netsendo jak wejdę na listę, to domyślnie otwiera mi się okno, w którym mogę dodać nową wiadomość.
U Ciebie może być tak, że trzeba najpierw wybrać, np. Kolejka wiadomości (pole 1) i potem kliknąć Dodaj nową (pole 2)

tworzenie nowej wiadomości w netsendo

Po kliknięciu Dodaj nową (pole 2) otworzy się okienko edycji wiadomości – pole 5 na obrazku poniżej.

edycja wiadomości w autoresponderze

Jak widzisz mamy tutaj kilka istotnych opcji.
Pole 1 – tutaj wpisujemy tytuł wiadomości.
Warto zastanowić się chwilę nad tytułem, bo to on w dużej mierze, decyduje o tym, czy Twoja wiadomość zostanie otwarta i przeczytana, czy zwykle będzie pomijana.

Pole 2 – tutaj wybieramy, czy ma to być wiadomość do kolejki, czy wysłana teraz do całej listy lub wielu list.
Pole 3 – jeśli wybraliśmy opcję “kolejka” to tutaj określamy dzień wysyłki do Odbiorcy, liczony od dnia zapisu na listę.
Dzień “0” (zero) to dzień zapisu, co oznacza, że nasz Subskrybent dostanie wiadomość zaraz po zapisie.
Dzień “1” oznacza, że wiadomość zostanie wysłana jeden dzień po zapisie, i tak dalej.

Pole 4 – tutaj możemy ustawić ograniczenie szerokości tekstu w wiadomości.
Często korzystam z tej opcji, wygodniej się bowiem czyta wiadomość, jeśli nie jest ona “rozwleczona” na całą szerokość strony.
Pole 5 – tak jak wspomniałem, to pole, w którym piszemy i formatujemy naszą wiadomość.

Pod naszym polem edycji, mam jeszcze niebieskie przyciski, które umożliwiają mi na przykład automatyczne wstawianie imienia mojego Odbiorcy w mianowniku lub w wołaczu, czy zamianę koniecznych czasowników na formę męską lub żeńską.

personalizacja wiadomości w netsendo

Mogę też utworzyć kilka wzorów podpisów i automatycznie je dodawać do wybranych wiadomości.

wstawianie podpisu do wiadomości

Jest to bardzo wygodne, wygląda profesjonalnie i oszczędza czas.
Do tak stworzonej wiadomości trzeba jeszcze dodać możliwość zrezygnowania z subskrypcji, żeby Twój Czytelnik mógł się wypisać z listy.
Mogę skorzystać z domyślnej formy (pole 1) lub z utworzonego wcześniej pola (2), dzięki czemu pojawia się moja treść.

wypis z listy

Jak moja wiadomość jest gotowa i uzupełniłem pole, które wyznacza dzień wysyłki, to wystarczy, że ją zatwierdzę, klikając zielony przycisk “Wyślij wiadomość” i zostanie ona automatycznie dodana do kolejki maili.

Tak dodaję kolejne wiadomości, które zgodnie z wyznaczonym przeze mnie dniu od zapisu na listę, będą otrzymywali moi Czytelnicy.
Jak widzisz, takie proste działania mogą znacznie oszczędzić Twój czas oraz umożliwiają zautomatyzowanie procesu budowani relacji z Klientem, na który masz cały czas wpływ.

Możesz mu w ten sposób dawać nie tylko cenne wskazówki i porady, darmowe kursy czy szkolenia, za co będzie Ci z pewnością wdzięczny, ale również co jakiś czas, możesz zaproponować ponowne skorzystanie z Twojej oferty.

A myślę, że zgodzisz się ze mną, że jeśli Klient wcześniej otrzyma już od Ciebie wartościowe, darmowe porady, które pomogą mu rozwiązać problem, to chętniej skorzysta również z płatnej, rozszerzonej opcji pomocy, czy szkolenia.

To działa.
Zbudowałeś relacje, sprawiłeś, że Klient Cię poznał, polubił, a dzięki wartości, którą otrzymał – również zaufał.
Teraz już odpowiednio przygotowana dla niego, spersonalizowana oferta i … jest już Twój 😉

Dlatego Ci, którzy korzystają z takiego systemu mają taką zdecydowaną przewagę nad resztą rynku.
Dobra wiadomość dla Ciebie jest taka, że Ty Też Możesz Wykorzystać Autoresponder w Swoim Biznesie 😉

Servaq-za-57-pln

Zostawisz komentarz?