Co to jest

Automatyzacja Biznesu?

Dlaczego warto ten temat zgłębić bliżej?
Jakiś czas temu napisałem artykuł o systemie
>>> Zobacz
który pomoże Ci zautomatyzować pewne procesy, jeśli chodzi o sprzedaż produktu, usługi, czy tez pozyskiwanie Partnerów do biznesu, który prowadzisz.

Jeśli nie czytałeś, to warto się z nim zapoznać, bo pozwoli Ci na szersze spojrzenie – po co Ci w ogóle taki system.
I czy w Twoim konkretnym przypadku może pomóc w rozwoju Twojego biznesu?
>>> Zobacz Teraz

Dzisiaj oraz w kilku kolejnych artykułach chcę Ci przybliżyć poszczególne elementy składowe, takiego systemu.
A więc to wszystko, co Ci jest niezbędne, by taki skuteczny, pracujący 24 godziny na dobę system zbudować, a potem wdrożyć w życie.

Abyś mógł to zrobić, a więc przeprowadzić automatyzację biznesu, potrzebujesz:

  1. autorespondera

– formularze
– kolejki wiadomości
– mailingi
– budowanie relacji
– lejki sprzedażowe
– sprzedaż

  1. stron przechwytujących

– budowa strony zapisu
– strona podziękowania
– upsell
– mierzenie konwersji

  1. ruchu kierowanego, nie na ofertę (jak być może robisz to teraz), ale na Twoje strony przechwytujące

– ruch bezpłatny
– ruch płatny
– „darmowe kampanie reklamowe”

Te trzy elementy są niezbędne, byś mógł uruchomić Swój system dla swojego biznesu.

strony przechwytujące

Elementem – można powiedzieć – uzupełniającym, choć też niesamowicie ważnym, jest

Twoja strona wizerunkowa, strona ekspercka, czyli blog.

Uzupełniającym, bo bez bloga, jak najbardziej już Twój system będzie funkcjonował i pozwoli Ci zdecydowanie zwiększyć efektywność Twoich dotychczasowych działań.
Natomiast patrząc w perspektywie długofalowej, to zdecydowanie jestem zdania, że warto posiadać bloga i nauczyć się umiejętnie go prowadzić.

To na blogu będziesz budować swoją markę własną.
To na blogu będziesz budować swoją pozycję eksperta.

I z czasem, dzięki wielu wartościowym treściom, które tam zamieścisz, Twój blog stanie się wartościowym źródłem darmowego ruchu na Twoje strony przechwytujące.

Jak więc widzisz, jest parę rzeczy, które składają się na automatyzację biznesu,  które warto wiedzieć i których warto się nauczyć, rozszerzyć swoją wiedzę – jeśli do tej pory nie korzystałeś z takich narzędzi, czy nie prowadziłeś bloga.
Albo to robiłeś, ale nie pod kątem biznesowym.

profesjonalne narzędzia autoresponder servaqNa pierwszy rzut oka, może Cię to odrobinę przerażać 😉
Ale nie martw się.

Zapewniam Cię, że w większości przypadków, od strony czysto technicznej, jesteś w stanie bardzo szybko opanować posługiwanie się tymi narzędziami i posiądziesz umiejętność łączenia w całość poszczególnych elementów systemu.

Trochę więcej czasu zajmie Ci niewątpliwie poznanie sekretów tych wszystkich niezbędnych umiejętności „miękkich”, a więc pozwalających na skuteczne, perswazyjne docieranie do Swoich Klientów, czy Partnerów.

Tą umiejętność tak naprawdę doskonali się całe życie 😉
I wierz mi, zawsze się okazuje, że można to zrobić jeszcze lepiej, jeszcze skuteczniej.
Ale jedno jest pewne.
Trzeba po prostu zacząć 😉

Nawet jak wiadomości, czy treści, które będziesz tworzyć nie będą doskonałe.
Praktyka – to w tym wypadku jedyna droga.

Z racji, że jak widzisz z powyżej przedstawionej listy, mimo tylko tych kilku kluczowych elementów, zagadnień wymagających opisania i przybliżenia, jest zdecydowanie więcej.

Dlatego myślę, że najlepszym rozwiązaniem będzie przejście przez te poszczególne etapy „krok po kroku” tak byś jak najlepiej je poznał i mógł sobie przyswoić, by następnie wprowadzić automatyzację biznesu u siebie, w swojej firmie.

Zaczniemy od autorespondera.
To narzędzie pójdzie na pierwszy ogień i rozłożymy go sobie w miarę możliwości na czynniki pierwsze, byś bez problemu, zarówno umiał się nim posługiwać, ale też wiedział po co tak naprawdę masz to robić 😉

Jak uporamy się z autoresponderem, przejdziemy do kolejnych elementów.

Jak sądzisz, czy to dobry pomysł i będzie przydatny dla Ciebie?
Jeśli tak, napisz w komentarzu 😉

A jutro…
Oczekuj pierwszego wpisu na temat autorespondera.

 

 

Zostawisz komentarz?